dilluns, 21 de desembre del 2009

Recitació, "Qui ets tu?" i debat

El dia d'avui ha estat probablement un dels dies més complicats per mi en el que portem de curs. Enfrontar-me davant la classe per recitar, desenvolupar el "Qui ets tu?" i debatre sobre la religió a les aules amb els meus companys ha esdevingut per a mi una veritable odissea.
A les 8 del matí, fet un flam, partia des de casa com Odisseu des de Troia sense saber com arribaria a bon port. I ara, a casa, em sento com si hagués arribat a la meva personal Ítaca, des d'on veig les coses d'un altre color.
Les observacions de les recitacions dels meus companys m'han resultat complicades donada la situació de nervis en la que em trobava. Tot i això crec que he pogut fer unes valoracions prou objectives i decents.
Pel que fa al debat, crec que cada grup ha sabut adoptar una actitud correcta i respectuosa envers l'equip contrari. És evident que la religió és un tema tan ampli com controvertit i amb el que s'ha d'anar amb molt de compte.
La meva postura respecte l'etern dilema sobre l'existència o no de Déu no va més enllà de res que no s'hagi dit a hores d'ara, però crec que existeixi o no, ens és d'utilitat.
J.S. Mill deia que la religió és una ficció útil. En si és una ficció o no no m'hi poso però crec que útil si que ho és.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada