dijous, 26 de novembre del 2009

Aprenentatge i TIC

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

En aquest cas l'ordinador adopta el rol de tutor sobre l'alumne.

A classe com a exemple vam utilitzar el JClic, un programa amb el que vam jugar i ens en vam adonar que realment si que marcava un tutoratge. L'ordinador no només et va guiant, sinó que és qui estipula si el camí o respostes que esculls són correctes o no. Però per altra banda no diu en què has fallat.

Personalment crec que és una bona modalitat d'aprenentatge però no pas la millor.

La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne

En aquest cas l'interès es centra en l'alumne que és qui ensenya , per dir-ho d'alguna manera, a l'ordinador guiant-lo i fen-li prendre decisions. L'interacció del professor succeeix quan és estrictament necessària per fer pensar al nen o fer-lo reflexionar.

Crec que amb aquest tipus de recurs es potencia l'autonomia del nen i ajuda a que prengui decisions en funció de la coherència.

La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador

En aquest tipus de recurs es perceb evolució dels sistemes tutorials. Hi ha un aprenentatge per descoberta més profund ja que es tracta d'un sistema més tancat que els anteriors. El grau de llibertat és més limitat que en el cas del Logo.L'usuari pot interactuar amb el sistema dibuixant objectes que seguiran un moviment natural seguint la llei de la gravetat.

Aquest joc aporta un seguit de valors així com la comprenció de conceptes limitadament més abstractes com la geometria o simplement la gravetat per tal d'aprofunditzar en la realitat.

A classe amb aquest joc m'ho vaig passar realment bé i me'n vaig adonar que també es pot aprendre a l'hora que es disfruta i es gaudeix d'opcions més dinàmiques.

La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

Molt sovint utilitzem l'ordinador com a eina, per tant, és des de petits que s'hauria d'instaurar l'aprenentatge d'aquest recurs. Actualment l'ordinador és una eina constantment emprada i proporcionaria un ajud notori als infants també.

És necessària la utilització d'aquest recurs per a la obtenció d'informació i gestió d'aquesta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada