EXPLICACIÓ DE L'ANUNCI
Amb el títol "stop the bullets, kill the guns", aquest és un anunci en què una associació anglesa en contra de les armes ens intenta fer entendre amb abssència de paraules com les armes ho destrueixen tot.
Un seguit d'objectes com un meló o un pot de ketchup són atravessats per una bala i esbocinats sense pietat.
L'anunci se'ns presenta a càmera lenta per poder apreciar millor i de manera més clara la intencionalitat de la idea. Al final de l'spot, apareix la cara d'un nen situada de la mateixa manera que els objectes anteriorment esmentats exemplificant així que ningú està inmunitzat a un projectil.
L'acompanyament musical, en substitució de les paraules, és una estrofa d'òpera lenta per accentuar o millor dit contraposar-se amb la violència explítita de les imatges.
ANÀLISI DELS ELEMENTS FORMALS
Un fons blau, elements destroçats per bales, l'acció dels fets a càmera lenta i una música suau de fons són suficients per transmetre el concepte. Sembla una descripció simple però amb això n'hi ha prou per adonar-se'n de com n'estèm d'indefensos quan una arma ens rodeja. Són necessàries realment, o en podríem prescindir?
DISCURS VERBAL
Pel que fa al discurs verbal és nul, no n'hi ha. Això ajuda a la major atenció cap al que l'anunci ens descriu:el resultat d'un dispar.
Per altra banda la música acompanya molt encertadament ja que exagera el dramatisme durant tot el transcurs de l'spot.
CONCLUSIONS I VALORACIÓ PERSONAL:
Personalment si he escollit aquest anunci en part és perquè sempre he cregut en la frase "val més una imatge que mil paraules". M'ha atret la forma en què els publicistes han sabut descriure d'una manera tan subtil la violència que per desgràcia ens rodeja. Per altra banda el fons s'adequa al com està representat i l'objectiu es compleix amb escreix.
Val a dir també que la simplicitat ajuda, i sembla poc estudiat però n'estic segur que cada instant està programat amb deteniment.
En definitiva, m'ha agradat molt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada